Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι : Στις «ποδηλατοπόλεις» υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και σηματοδότες αποκλειστικά γ’ αυτούς και όχι μόνο «κοινοί» (αυτοκίνητο, ποδήλατο, μοτοσυκλέτα, λεωφορείο, όλα μαζί).
Στην Κοπεγχάγη γίνεται ένα βήμα παραπέρα. Η σηματοδότηση των δρόμων είναι παλαιά και πρόκειται να εκσυγχρονιστεί, αντικαθιστώντας τους κλασσικούς σηματοδότες με «έξυπνους».
Οι «έξυπνοι» σηματοδότες δεν είναι κάτι άλλο παρά ένας υπολογιστής συνδεμένος με αισθητήρες σε δρόμους και λεωφορεία, ο οποίος αποφασίζει πότε και που θα δώσει προτεραιότητα.
Αλλάζοντας τους σηματοδότες, αλλάζει και η προτεραιότητα των οχημάτων, δίνοντας προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υπολογίζοντας το χρονοδιάγραμμα του δρομολογίου, τους επιβαίνοντες και άλλες παραμέτρους.
Δεύτερη στη σειρά έρχεται το ποδήλατο και στο τέλος τα μηχανοκίνητα. Υπολογίζεται ότι θα υπάρξει βελτίωση 5% ως 20% στον χρόνο για τα ΜΜΜ και περίπου 10% για τους ποδηλάτες.
Επίσης υπάρχουν στην πόλη τα λεγόμενα Green Waves για ποδηλάτες, όπου δεν χρειάζεται να σταματήσουν πουθενά πηγαίνοντας από τα προάστια στο κέντρο, διατηρώντας μία σταθερή ταχύτητα.